Starten = simpelweg beginnen!
-
Begin is echt de belangrijkste tip!
-
Start met 1 kaart in een deel van je les
-
Start bij een makkelijke groep
-
Sorteer de zwemstuurkaarten per lesniveau in een bakje
-
Leg niet uit, maar kijk wat de kinderen doen als ze de afbeelding zien en ga daarna individueel lesgeven
-
Of verdeel je kinderen in twee groepjes en geef beide groepjes een eigen kaart
-
Bereid je les voor met behulp van je leerlingvolgsysteem en kies de zwemstuurkaarten uit die daar bij horen.
-
Kijk bij iemand die er vaardiger is in het lesgeven met zwemstuurkaarten en wordt steeds beter!
- Overleg met je collega's
Waarom? Daarom!
-
Lessen starten sneller, meer arbeid in de les. Kinderen leren daardoor sneller zwemmen
-
Kinderen vinden het fijn en gaan sneller door met oefenen
-
Meer resultaat bij het lesgeven aan vluchtelingen of minder taalvaardige kinderen
-
Ideaal voor kinderen met Autisme & ADHD & slechthorende/ dove kinderen & taalontwikkelingsstoornissen TOS
-
Ideaal voor het geven van instructie en feedback
-
Fijnere en vlottere organisatie van het afzwemmen voor deelnemers, personeel & belangstellenden
-
Ze sparen de stem (geen extra geluid voor collega's).
-
Bij normaal gebruik zeer duurzaam.
Zwemstuurkaarten uit 2008 worden nog steeds gebruikt door accommodaties.