Starten = simpelweg beginnen!

  • Begin is echt de belangrijkste tip!

  • Start met 1 kaart in een deel van je les

  • Start bij een makkelijke groep

  • Sorteer de zwemstuurkaarten per lesniveau in een bakje

  • Leg niet uit, maar kijk wat de kinderen doen als ze de afbeelding zien en ga daarna individueel lesgeven

  • Of verdeel je kinderen in twee groepjes en geef beide groepjes een eigen kaart

  • Bereid je les voor met behulp van je leerlingvolgsysteem en kies de zwemstuurkaarten uit die daar bij horen.

  • Kijk bij iemand die er vaardiger is in het lesgeven met zwemstuurkaarten en wordt steeds beter!

  • Overleg met je collega's 

Waarom? Daarom!

 
  • Lessen starten sneller, meer arbeid in de les. Kinderen leren daardoor sneller zwemmen

  • Kinderen vinden het fijn en gaan sneller door met oefenen

  • Meer resultaat bij het lesgeven aan vluchtelingen of minder taalvaardige kinderen

  • Ideaal voor kinderen met Autisme & ADHD & slechthorende/ dove kinderen & taalontwikkelingsstoornissen TOS

  • Ideaal voor het geven van instructie en feedback

  • Fijnere en vlottere organisatie van het afzwemmen voor deelnemers, personeel & belangstellenden

  • Ze sparen de stem (geen extra geluid voor collega's).

  • Bij normaal gebruik zeer duurzaam.
    Z
    wemstuurkaarten uit 2008 worden nog steeds gebruikt door accommodaties.

Plaatsen

Opbergen